Παρασκευή 9 Μαΐου 2014

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ : ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Β ΛΥΚΕΙΟΥ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ  ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ  :  ΤΣΙΑΧΡΗΣ  ΚΩΣΤΑΣ

Α. [ΑΣΚΗΣΗ     ΣΤΙΞΗΣ ] Να   αναγνωρίσετε  τη  χρήση  των  σημείων  στίξης  στα  ακόλουθα   παραδείγματα   [8  μονάδες]
1.       «σκληρή»  :  μεταφορική  χρήση  της  γλώσσας
μη  επιμελημένη ∙  :   μέτρια  παύση
2.       -κυρίως  με το  ποδόσφαιρο-    :  πρόσθετη   πληροφορία , απαραίτητη  για  την  κατανόηση  του  λόγου
(περιλαμβανομένων   βλασφημιών) :  παρένθετη   πληροφορία , η  οποία   δεν  είναι  τόσο  σημαντική
3.       περιστάσεις :  επεξήγηση
4.        « στην  αυλή  του  σχολείου   κορίτσια  και  αγόρια   χρησιμοποιούν    στερεοτυπικές   εκφράσεις   που  αποτυπώνουν  το   κοινωνικό  τους  φύλο»  :  μεταφορά  των  απόψεων   κάποιων  ειδικών  πάνω στο  θέμα
5.       γερά   κόκαλα ! :  ειρωνεία , έκπληξη , έμμεση  αποδοκιμασία
6.        «light»    :  χρήση  ξενικού  όρου    

Β. [ΑΣΚΗΣΗ   ΣΥΝΟΧΗΣ   ΚΕΙΜΕΝΟΥ ] Να   αναγνωρίσετε  τη  σημασία  των  ακόλουθων  διαρθρωτικών  λέξεων   :   ενώ  ,   αφενός .....αφετέρου , είτε ....είτε , όπου   [4  μονάδες]
ενώ  :  φανερώνει  αντίθεση
Αφενός....... αφετέρου  : διάζευξη 
είτε...... είτε   :  διάζευξη
όπου  : τοπική  σχέση

Γ. [ΑΣΚΗΣΗ   ΔΟΜΗΣ   ΚΑΙ  ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ  ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ] Να   αναγνωρίσετε  τη  δομή  και  τους    τρόπους  ανάπτυξης  της  παραγράφου  [3]  [6  μονάδες]
ΔΟΜΗ 
·         ΘΕΜΑΤΙΚΗ  ΠΡΟΤΑΣΗ  :Και οι εφημερίδες ...... γλωσσική υποβάθμιση
·         ΣΧΟΛΙΑ  :  Κατεβάζουν το γλωσσικό .............την κυκλοφορία της
·         ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΑ :  Ο τύπος βρίσκεται σε γλωσσικό κατάντημα.

ΤΡΟΠΟΙ  ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
·         ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ [Αιτιολογείται   γιατί  οι  εφημερίδες   ευθύνονται για τη γλωσσική  υποβάθμιση]
·         ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ  [Παραδείγματα  αρθρογράφων  του  παρελθόντος]
·         ΣΥΓΚΡΙΣΗ –ΑΝΤΙΘΕΣΗ  [Μεταξύ   της  λειτουργίας  του   τύπου  στο  παρελθόν και στο  παρόν]



Δ. [ΑΣΚΗΣΗ  ΥΦΟΥΣ]   Με   ποιους  τρόπους  προσδίδει  ζωντάνια  και  αμεσότητα  ο  συγγραφέας  στο  παρακάτω  κείμενο . Να  εντοπίσετε  τρεις  διαφορετικούς  τρόπους   [3 μονάδες]
1.       Με  τη χρήση  ρητορικού  ερωτήματος  στην  αρχή  του κειμένου
2.       Με  την εναλλαγή  των  ρηματικών  προσώπων  [ιδιαίτερα με τη χρήση  α  και  β  προσώπου ]
3.       Με  την  αναφορά  παραδειγμάτων

Ε.[ΑΣΚΗΣΗ   ΔΙΑΚΡΙΣΗΣ  ΕΙΔΗΣΗΣ  ΚΑΙ  ΣΧΟΛΙΟΥ] Να   διακρίνετε  αν  η  ακόλουθη  είδηση  παρουσιάζεται  αντικειμενικά  ή  περιέχει  σχόλιο
Εμπεριέχεται   σχόλιο   στην αρχή  της  είδησης  και  συγκεκριμένα  στη  φράση «Άφωνοι έμειναν ενενήντα περίπου φοιτητές»

ΣΤ.[ΑΣΚΗΣΗ   ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ  ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΟΥ  ΛΟΓΟΥ]Να  διακρίνετε  σε  ποιο  από τα  παραδείγματα  έχουμε  απλή  και  σε  ποιο  διαδοχική  υπόταξη
1.      Διαδοχική  υπόταξη
2.      Απλή  υπόταξη
3.      Διαδοχική  υπόταξη

Ζ.[ΑΣΚΗΣΗ   ΜΕΤΑΤΡΟΠΗΣ  ΣΥΝΤΑΞΗΣ ] Να  μετατρέψετε  τη  σύνταξη  στην  αντίθετή  της 
1.      Η  προσοχή   του  Γκέμπελς   ,χωρίς να  υποτιμηθεί  η  σημασία  του  ραδιοφώνου ,  επικεντρώθηκε   στο  ραδιόφωνο
2.      Όμως  και οι  δυνατότητες  του  ραδιοφώνου  έγιναν  αντικείμενο  εκμετάλλευσης από τον  Γκέμπελς
3.      Οτιδήποτε   σχετιζόταν  με την καθημερινή  ενημέρωση  των πολιτών  ελεγχόταν   από  το υπουργείο προπαγάνδας του Γκέμπελς


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

BRAIN DRAIN ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΔΙΑΡΡΟΗΣ ΕΓΚΕΦΑΛΩΝ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ( ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ)

  H   ΔΙΑΡΡΟΗ   ΕΓΚΕΦΑΛΩΝ   ΣΤΟ   ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ    ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΟΡΙΣΜΟΣ Η διαρροή εγκεφάλων   περιγράφει τη με...