Α. Να γράψετε
τα συνώνυμα των λέξεων
με τα έντονα
γράμματα
1.
|
Οι δημότες αποφάσισαν
να καλλωπίσουν τις πλατείες
της πόλης τους
|
|
2.
|
Ιδιοποιούμαι την
εξουσία
|
|
3.
|
Η αναχαίτιση του
πληθωρισμού είναι δύσκολο
έργο
|
|
4.
|
Ο διασυρμός των εγκληματιών στους
δρόμους των πόλεων αποτελούσε
μέρος της ποινής
σε παλιότερες εποχές
|
|
5.
|
Δεν πρέπει να
κρίνουμε κάποιον από την αμφίεσή του
|
|
6.
|
Στη σύγχρονη κοινωνία
έχει επέλθει κορεσμός
από υλικά
αγαθά
|
|
7.
|
Πρέπει να επιταχύνουμε την
ανάκαμψη της οικονομίας
|
|
8.
|
Το ψύχος έχει επιταθεί τις
τελευταίες μέρες
|
|
9.
|
Η συμπεριφορά του
μου έκανε αλγεινή
εντύπωση
|
|
10.
|
Χρειάστηκαν πολλές μάχες
για την κατίσχυση των Γερμανών
στην Ευρώπη
|
|
11.
|
Τα λόγια του
δεν έχουν ειρμό
|
|
12.
|
Στο πρόσωπό τους απλωνόταν
μία αδιόρατη θλίψη
|
|
13.
|
Μία αδυσώπητη μοίρα με
κατατρέχει σε όλη της
διάρκεια της ζωής
μου
|
|
14.
|
Εφησυχάζει με τη
σκέψη ότι άλλοι θα
φροντίσουν για την
αντιμετώπιση του προβλήματός του
|
|
15.
|
Μέρες τώρα δουλεύει
χωρίς ανάπαυλα
|
|
16.
|
Οι Αθηναίοι προσπορίζονταν
τα αναγκαία
αγαθά από τη
Σηστό
|
|
17.
|
Αυτό που με ενοχλεί
στους σημερινούς νέους
είναι ο πιθηκισμός τους
|
|
18.
|
Όλη η ζωή του
ήταν ακηλίδωτη
|
|
19.
|
Η αδικία σε
βάρος των μισθωτών
είναι κατάφωρη
|
|
20.
|
Παρακολουθούσε εμβρόντητος όσα
συνέβαιναν στο κοινοβούλιο
|
|
Β. Να γράψετε
τα αντώνυμα των
λέξεων που ακολουθούν
|
Στην αγορά
υπάρχει ανεπάρκεια αγαθών
|
|
|
Οι σοφιστές
υποστήριζαν ότι η
αλήθεια είναι σχετική
|
|
|
Η ευστάθεια
του χαρακτήρα ορισμένων ανθρώπων είναι
εντυπωσιακή
|
|
|
Ήταν πολύ
αβρός προς
τις κυρίες
|
|
|
Η μεσολάβησή
του ήταν παράκαιρη
και δεν
είχε κανένα αποτέλεσμα
|
|
|
Τα μέτρα
της κυβέρνησης ήταν
φιλολαϊκά
|
|
|
Επώδυνος τοκετός
|
|
|
Ξαφνικά βρέθηκε
μόνος και ανυπεράσπιστος
|
|
|
Ο φόνος
που έγινε ήταν απρομελέτητος
|
|
|
Ο παραλήπτης του
μηνύματος
|
|
Γ. Στις
ακόλουθες λέξεις να
αντιστρέψετε τη σειρά
των συνθετικών και να σχηματίσετε
καινούργιες σύνθετες λέξεις [με το
α συνθετικό ως
β και το
β ως α]
φιλόμουσος
|
|
φιλολαϊκός
|
|
δοσολογία
|
|
γραφομηχανή
|
|
χειρούργος
|
|
φέρελπις
|
|
Δ. Να
εντοπίσετε και να
διορθώσετε τα λάθη
που υπάρχουν στις
ακόλουθες φράσεις που
προέρχονται από δοκίμια
μαθητών
1.
Οι
χειριστές του δημόσιου
χρήματος πρέπει να
είναι αδιάφθαρτοι
2.
Λίγοι
άνθρωποι στη σημερινή
εποχή λειτουργούν ενσυνείδητα
, τηρούν δηλαδή με
συνέπεια τα καθήκοντά
τους
3.
Αρκετοί
μαθητές επιλέγουν απευθείας
το πανεπιστήμιο στο
οποίο θα σπουδάσουν , χωρίς προηγουμένως
να αναζητήσουν πληροφορίες
γι’ αυτό
4.
Οι άντρες
στις μουσουλμανικές κοινωνίες
παραβαίνουν τα δικαιώματα
των γυναικών
5.
Οι
μαθητές πρέπει να
έχουν αδιάκριτα τις
ίδιες ευκαιρίες για
εισαγωγή στην τριτοβάθμια
εκπαίδευση
6.
Πολλά
πράγματα στη ζωή μας
συμβαίνουν έκτακτα , χωρίς να τα
έχουμε προγραμματίσει
7.
Οι
δήμοι της χώρας
οφείλουν να διοργανώνουν
περισσότερες πολιτισμικές εκδηλώσεις
8.
Η
ανεργία στη χώρα
μας έχει λάβει
ανέλεγκτες διαστάσεις
9.
Τα
μνημεία της χώρας
μας έλκουν με την
ομορφιά τους
10.
Πολλοί
νέοι καθίστανται ανάπηροι
μετά από σοβαρά
τροχαία ατυχήματα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου