ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΕΣ
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Επιμέλεια ασκήσεων και απαντήσεων : Κώστας Τσιαχρής
Α. Να γράψετε
τα συνώνυμα των λέξεων
με τα έντονα
γράμματα
1.
|
Είναι εξαιρετικά δύσκολη
η δραπέτευση από
τον καταναλωτικό τρόπο
ζωής
|
|
2.
|
Το μεγαλύτερο ελάττωμά
του είναι η φυγοπονία του
|
|
3.
|
Η επίτευξη του στόχου απαιτεί
τη σύμπραξη πολλών ανθρώπων
με διαφορετικές ικανότητες
|
|
4.
|
Με εντυπωσιάζει η φιλαλήθειά σου
|
|
5.
|
Υπήρξαν πολλές έριδες μεταξύ
τους
|
|
6.
|
Μόλις τελείωσαν οι
εξετάσεις ένιωσε πραγματικά
ξέγνοιαστος
|
|
7.
|
Πάψε να εκθειάζεις τέτοιου
είδους απάνθρωπες συμπεριφορές
|
|
8.
|
Η πρόκληση της ζημιάς
ήταν εσκεμμένη από την
πλευρά του
|
|
9.
|
Αν και τον βοήθησαν με όλη τους την
ψυχή , φάνηκε αγνώμονας απέναντί τους
|
|
10.
|
Η τιμή περιλαμβάνει και
δωρεάν ξενάγηση στους αρχαιολογικούς χώρους
|
|
11.
|
Η εγκατάλειψη στη
μέση του αγώνα
αποτελεί ένδειξη της αδυναμίας
του ως παίκτη
|
|
12.
|
Προσκόμισαν ακλόνητες αποδείξεις
για την αθωότητα
του κατηγορουμένου
|
|
13.
|
Είναι υπόλογος για
ό,τι συνέβη και
πρέπει να λογοδοτήσει
|
|
14.
|
Η κλίση του προς
τα
μαθηματικά είναι εγγενής
|
|
15.
|
Έκανε μία νύξη πάνω στο
θέμα ,χωρίς να αναφέρει
περισσότερα πράγματα
|
|
16.
|
Οι συνθήκες είναι
κατάλληλες για
την πραγματοποίηση της αξιολόγησης
|
|
17.
|
Έκαναν μία σχοινοτενή αναφορά
σε όσα είχαν
συμβεί μέχρι εκείνη τη
στιγμή
|
|
18.
|
Στην αρχή αντιμετώπισε προβλήματα
προσαρμογής στο
νέο σχολικό περιβάλλον , αλλά σύντομα
τα ξεπέρασε
|
|
19.
|
Απέφυγε αριστοτεχνικά την επίθεση
|
|
20.
|
Η ανάκριση ήταν
εξονυχιστική
|
Β. Να γράψετε
τα αντώνυμα των
λέξεων που ακολουθούν
|
Θα προηγηθούν όσοι
υπέβαλαν έγκαιρα αίτηση
|
|
|
Κατευνάζω τα
πνεύματα
|
|
|
Η επίδραση
της ζέστης ήταν
ευεργετική για τις
καλλιέργειες
|
|
|
Αψήφησε τον
κίνδυνο
|
|
|
Η δουλειά
του δεν είναι
συναφής με το
πτυχίο του
|
|
|
Διασάλευση της κοινωνικής
γαλήνης
|
|
|
Η προσέγγισή
του στο ζήτημα
του σχολικού εκφοβισμού
είναι επιφανειακή
|
|
|
Ελλειμματικός προϋπολογισμός
|
|
|
Το συνέδριο
πραγματοποιήθηκε ερήμην
τεσσάρων σπουδαίων Πανεπιστημιακών
|
|
|
Αθόρυβη διαδήλωση
|
Γ. Με το α
και β συνθετικό
των παρακάτω λέξεων
να σχηματίσετε μία
καινούργια σύνθετη λέξη
Με το α συνθετικό
|
Με το β΄ συνθετικό
|
|
ιππόδρομος
|
||
φυγόπονος
|
||
μετριοπαθής
|
||
ματαιόδοξος
|
||
λιποθυμία
|
Δ. Να
εντοπίσετε και να
διορθώσετε τα λάθη
που υπάρχουν στις ακόλουθες
φράσεις που προέρχονται
από δοκίμια μαθητών
1.
Το
θέμα θα επεξεργαστεί
από την
ομάδα μαθητών του
σχολείου μας
2.
Κατ’ αρχήν
, αξίζει να
εστιάσουμε την προσοχή
μας στην έλλειψη
μέριμνας από την πλευρά
της πολιτείας
3.
Πρέπει
να δημιουργηθεί μία
επιτροπή για την υπολόγιση
των συνεπειών του
οικολογικού προβλήματος
4.
Το πιο επουσιώδες
είναι
να στρέψουμε την
προσοχή μας στην
αντιμετώπιση του προβλήματος
5.
Αυτό
το φαινόμενο υποθάλπτει
τους πόθους
εκείνων που επιθυμούν
το σκοταδισμό
6.
Κύριε
δήμαρχε , σας επιστούμε
την προσοχή όσον
αφορά το πρόβλημα
που αναφέρθηκε παραπάνω
7.
Συχνά τίθονται
πολλά
ζητήματα τα οποία
απαιτούν σωστή αντιμετώπιση
από τη μεριά της
πολιτείας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου