ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ : ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΙΑΧΡΗΣ
Α. Να γράψετε
τα συνώνυμα των λέξεων
με τα έντονα
γράμματα
1.
|
Είναι εξαιρετικά δύσκολη
η δραπέτευση από
τον καταναλωτικό τρόπο
ζωής
|
απόδραση
|
2.
|
Το μεγαλύτερο ελάττωμά
του είναι η φυγοπονία του
|
οκνηρία
|
3.
|
Η επίτευξη του στόχου απαιτεί
τη σύμπραξη πολλών ανθρώπων
με διαφορετικές ικανότητες
|
συνεργασία
|
4.
|
Με εντυπωσιάζει η φιλαλήθειά σου
|
ειλικρίνεια
|
5.
|
Υπήρξαν πολλές έριδες μεταξύ
τους
|
φιλονικίες
|
6.
|
Μόλις τελείωσαν οι
εξετάσεις ένιωσε πραγματικά
ξέγνοιαστος
|
ανέμελος
|
7.
|
Πάψε να εκθειάζεις τέτοιου
είδους απάνθρωπες συμπεριφορές
|
εγκωμιάζεις
|
8.
|
Η πρόκληση της
ζημιάς ήταν εσκεμμένη από
την πλευρά του
|
σκόπιμη
|
9.
|
Αν και τον βοήθησαν με όλη τους την
ψυχή , φάνηκε αγνώμονας απέναντί τους
|
αχάριστος
|
10.
|
Η τιμή περιλαμβάνει και
δωρεάν ξενάγηση στους
αρχαιολογικούς χώρους
|
περικλείει
|
11.
|
Η εγκατάλειψη στη
μέση του αγώνα
αποτελεί ένδειξη της αδυναμίας
του ως παίκτη
|
σημάδι
|
12.
|
Προσκόμισαν ακλόνητες αποδείξεις
για την αθωότητα
του κατηγορουμένου
|
ατράνταχτες
|
13.
|
Είναι υπόλογος για
ό,τι συνέβη και
πρέπει να λογοδοτήσει
|
απολογηθεί
|
14.
|
Η κλίση του
προς τα μαθηματικά
είναι εγγενής
|
έμφυτη
|
15.
|
Έκανε μία νύξη πάνω στο
θέμα ,χωρίς να αναφέρει
περισσότερα πράγματα
|
υπαινιγμό
|
16.
|
Οι συνθήκες είναι
κατάλληλες για
την πραγματοποίηση της
αξιολόγησης
|
πρόσφορες
|
17.
|
Έκαναν μία σχοινοτενή αναφορά
σε όσα είχαν
συμβεί μέχρι εκείνη τη
στιγμή
|
διεξοδική
|
18.
|
Στην αρχή αντιμετώπισε προβλήματα
προσαρμογής στο
νέο σχολικό περιβάλλον , αλλά σύντομα
τα ξεπέρασε
|
εγκλιματισμού
|
19.
|
Απέφυγε αριστοτεχνικά την επίθεση
|
επιδέξια
|
20.
|
Η ανάκριση ήταν
εξονυχιστική
|
λεπτομερής
|
Β. Να γράψετε
τα αντώνυμα των
λέξεων που ακολουθούν
|
Θα προηγηθούν όσοι
υπέβαλαν έγκαιρα αίτηση
|
ακολουθήσουν
|
|
Κατευνάζω τα
πνεύματα
|
εξάπτω
|
|
Η επίδραση
της ζέστης ήταν
ευεργετική για
τις καλλιέργειες
|
καταστροφική
|
|
Αψήφησε τον
κίνδυνο
|
υπολόγισε
|
|
Η δουλειά
του δεν είναι
συναφής με το
πτυχίο του
|
άσχετη
|
|
Διασάλευση της
κοινωνικής γαλήνης
|
εξισορρόπηση
|
|
Η προσέγγισή
του στο ζήτημα
του σχολικού εκφοβισμού
είναι επιφανειακή
|
ουσιώδης
|
|
Ελλειμματικός προϋπολογισμός
|
πλεονασματικός
|
|
Το συνέδριο
πραγματοποιήθηκε ερήμην
τεσσάρων σπουδαίων Πανεπιστημιακών
|
παρουσία
|
|
Αθόρυβη διαδήλωση
|
θορυβώδης
|
Γ. Με το α
και β συνθετικό
των παρακάτω λέξεων
να σχηματίσετε μία
καινούργια σύνθετη λέξη
|
Με το α συνθετικό
|
Με το β΄ συνθετικό
|
ιππόδρομος
|
έφιππος
|
δρομολόγιο
|
φυγόπονος
|
διαφυγή
|
πονοκέφαλος
|
μετριοπαθής
|
αναμέτρηση
|
συμπάθεια
|
ματαιόδοξος
|
ματαιοπονώ
|
δοξολογία
|
λιποθυμία
|
υπόλοιπο
|
εύθυμος
|
Δ. Να
εντοπίσετε και να
διορθώσετε τα λάθη
που υπάρχουν στις
ακόλουθες φράσεις που
προέρχονται από δοκίμια
μαθητών
1.
Το
θέμα θα επεξεργαστεί [θα
τύχει επεξεργασίας ] από την
ομάδα μαθητών του
σχολείου μας
2.
Κατ’ αρχήν [Κατ’ αρχάς]
,
αξίζει να εστιάσουμε
την προσοχή μας
στην έλλειψη μέριμνας
από την πλευρά της
πολιτείας
3.
Πρέπει
να δημιουργηθεί μία
επιτροπή για την υπολόγιση [υπολογισμό]
των συνεπειών του
οικολογικού προβλήματος
4.
Το πιο επουσιώδες
[ουσιώδες] είναι να στρέψουμε
την προσοχή μας
στην αντιμετώπιση του
προβλήματος
5.
Αυτό
το φαινόμενο υποθάλπτει [υποθάλπει] τους πόθους
εκείνων που επιθυμούν
το σκοταδισμό
6.
Κύριε
δήμαρχε , σας επιστούμε [εφιστούμε] την
προσοχή όσον αφορά
το πρόβλημα που
αναφέρθηκε παραπάνω
7.
Συχνά τίθονται [τίθενται
] πολλά ζητήματα τα
οποία απαιτούν σωστή
αντιμετώπιση από τη
μεριά της πολιτείας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου