ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ : ΤΣΙΑΧΡΗΣ ΚΩΣΤΑΣ 2014
«Η
διάκριση μεταξύ χειρωνακτικής
και μη χειρωνακτικής εργασίας είναι ,γενικά
, σε όλες τις
καπιταλιστικές χώρες το σαφέστερο
τεκμήριο της κοινωνικής
θέσης »
ΠΡΟΕΡΓΑΣΙΑ
- Παρατηρούμε ότι το υποκείμενο είναι η λέξη διάκριση η οποία συνοδεύεται από δύο προσδιορισμούς [ σκέλη της διάκρισης ] : χειρωνακτική εργασία - μη χειρωνακτική εργασία [= πνευματική εργασία]
- Προσέχουμε τους επιρρηματικούς προσδιορισμούς «γενικά» και «σε όλες τις καπιταλιστικές χώρες» : Ο πρώτος εκφράζει κάτι το απόλυτο [=αυτός είναι ο κυρίαρχος κανόνας ] , ενώ ο δεύτερος καταδεικνύει ότι η συγκεκριμένη διάκριση αφορά τις καπιταλιστικά οργανωμένες κοινωνίες [=ελευθερία της αγοράς , έμφαση στον ιδιωτικό τομέα της οικονομίας , έντονος ανταγωνισμός κλπ.]
- Προσέχουμε την οριστική έγκλιση με την οποία εκφέρεται το ρήμα της φράσης «είναι» : εκφράζει τη βεβαιότητα του ομιλητή , την χωρίς σημαντικές παρεκκλίσεις ισχύ αυτής της κατάστασης
- Μαζί με το κατηγορούμενο «σαφέστερο τεκμήριο» το ρήμα « είναι» ισοδυναμεί με τη φράση : «αποδεικνύει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο»
- Η γενική αντικειμενική «της κοινωνικής θέσης» αποτελεί ουσιαστικά το αντικείμενο της παραπάνω φράσης
- Λαμβάνοντας υπόψη μας όλα τα παραπάνω θα πρέπει ουσιαστικά να επιβεβαιώσουμε ότι στις καπιταλιστικές κοινωνίες η κοινωνική θέση ενός ατόμου καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από το είδος της εργασίας που ασκεί .
- Ενδεικνυόμενοι τρόποι ανάπτυξης της παραγράφου είναι η αιτιολόγηση και η σύγκριση –αντίθεση .Επικουρικά μπορούν να αναφερθούν και κάποια παραδείγματα
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ 100
λέξεων [Αξιοποιούμε το
υλικό από την
προεργασία και συνθέτουμε
την παράγραφό μας ]
Η διάκριση μεταξύ
χειρωνακτικής και μη χειρωνακτικής εργασίας είναι ,γενικά
, σε όλες τις
καπιταλιστικές χώρες το σαφέστερο
τεκμήριο της κοινωνικής
θέσης . Αποτελεί δηλαδή [Κ1] αδιάψευστη
αλήθεια[Κ2]
για τις καπιταλιστικά
οργανωμένες κοινωνίες [Κ3] το
γεγονός ότι η
κοινωνική θέση[Κ4]
ενός ατόμου καθορίζεται
σε πολύ μεγάλο βαθμό
από το είδος
της εργασίας που
ασκεί . Η[Κ5]
άσκηση ενός μη
χειρωνακτικού επαγγέλματος από τη
μία πλευρά [Κ6] βοηθά
το άτομο να
αναρριχηθεί ευκολότερα στις
υψηλότερες βαθμίδες της
κοινωνικής πυραμίδας , καθώς
η πνευματική εργασία
τυγχάνει να εκτιμάται
αλλά και αμείβεται
περισσότερο από τη
χειρωνακτική . Αντιθέτως , στην
υπάρχουσα κοινωνική πραγματικότητα , αναγνωρίζεται
πολύ λιγότερο η
αξία της χειρωνακτικής
εργασίας , αφού αυτή
δε συμβάλλει στον
ίδιο βαθμό με
τις πνευματικές ενασχολήσεις στην επίλυση των περίπλοκων προβλημάτων αυτής της πραγματικότητας στην οποία παίζουν πρωταρχικό ρόλο τα τεχνολογικά επιτεύγματα . Συνεπώς[Κ7] , οι
χειρώνακτες δεν απολαμβάνουν
την ίδια κοινωνική καταξίωση
με τους πνευματικά εργαζόμενους
ανθρώπους .
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ ΜΑΘΗΤΗ
Η διάκριση μεταξύ
χειρωνακτικής και μη χειρωνακτικής εργασίας είναι ,γενικά
, σε όλες τις
καπιταλιστικές χώρες το σαφέστερο
τεκμήριο της κοινωνικής
θέσης. Σύμφωνα με τις σημερινές
αντιλήψεις , η μη χειρωνακτική εργασία προσδίδει
στο άτομο κύρος
, αξία και ικανοποιητικό
εισόδημα , τον ανεβάζει δηλαδή
κοινωνικά . Τότε το άτομο
θεωρείται επιτυχημένο επαγγελματικά και
έτσι ενισχύεται η
κοινωνική του θέση . Αντιθέτως , τα χειρωνακτικά
επαγγέλματα θεωρούνται κατωτέρου
επιπέδου , ως ένας παράγοντας
που αντί να εξυψώνει το άτομο , το υποβιβάζει . Οι
χειρωνακτικές εργασίες δεν
προσδίδουν κανένα κοινωνικό
κύρος στο άτομο , τον χαμηλώνουν κοινωνικά
μπροστά στους συμπολίτες
του , ενώ οι απολαβές είναι κατά
πάσα πιθανότητα ελλειπτικές ανεπαρκείς . Είναι ,λοιπόν, σαφές πως
ολόκληρη η κοινωνική θέση
και η εικόνα του
ατόμου καθορίζονται αυστηρά
από το είδος του επαγγέλματός του .
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
- ΑΡΕΤΕΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ : Καλή δομή [θεματική πρόταση –σχόλια- κατακλείδα] , εφαρμογή συγκεκριμένου τρόπου ανάπτυξης [σύγκριση –αντίθεση] , επαρκής ανάπτυξη [μέσα στο ζητούμενο όριο των λέξεων], ικανοποιητική τεκμηρίωση
- ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ : Επανάληψη κάποιων ιδεών , εκ του αντιθέτου παρουσίαση των ίδιων ιδεών [ π.χ. προσδίδει στο άτομο κύρος , αξία και ικανοποιητικό εισόδημα , τον ανεβάζει κοινωνικά = δεν προσδίδουν κανένα κύρος στο άτομο , τον χαμηλώνουν κοινωνικά ....]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου